Din engasjerte støttespiller i

10 år!

Vår Reise - 10 År i Pluss og Minus

I ti år har vi fått æren av være en engasjert støttespiller for mange av selskapene på Haugalandet og i Sunnhordland, tenk det, det er stas det!

Jeg, Marita, starta altså den 1 november i 2014 mitt eget lille regnskapskontor. Jeg ville gjøre det på min måte. Første året gikk med til å reklamere, mest i det stille ved bl.a å snakke med innbyggerne i Kopervik, slå av en prat med pensjonistene, melde meg inn og engasjere meg i sentrumsforeningen, Byen vår Kopervik. Første året var litt stritt, jeg angret aldri, men det var til tider tøft. Mange syns også jeg var tøff som turte å starte den gangen og jeg fikk vel kjenne på hvor «tøft» det faktisk var til tider. Heldigvis så tenkte jeg aldri på det i forkant!

Jeg startet opp med kontor i Hovedgaten 43 i Kopervik før vi i 2018 flyttet til Hovedgaten 33. I nesten to år var jeg alene, men det første året bar frukter ut i år 2 og allerede i starten av 2016 så jeg at dette verken kunne eller ville jeg gjøre alene. I løpet av 2016 kom 3 nye ansatte og vi var virkelig i gang. Jeg hadde ett ønske om å starte en god arbeidsplass, med ett godt miljø både faglig og sosialt.

Prioriteringene har alltid vært menneskebasert, i den forstand at målet har alltid vært fornøyde ansatte og fornøyde kunder. Vi har ansatt i forkant av arbeidsmengde hele veien, for ikke å sprenge de ansatte og for at kundene våre skal få den servicen som kreves samt at vi skal klare å levere en god kvalitet på arbeidet vårt. Fokuset på kvalitet og service har alltid vært vår største prioritet. Ja vi gjør også feil, men vi rydder opp og vi tar ansvar for de feilene vi evt gjør.

Vi har innført begrepet smådriftsfordeler, mange ler når jeg sier det, men jammen fins det mange smådriftsfordeler. Noe av det viktigste er at oss kan du alltid få tak i. Vi har ingen IT-avdeling med lang kø eller ett 915 nummer hvor du blir bedd om å fortelle hele livshistorien gjennom tastevalg. Rema sier det best, det enkle er ofte det beste, og slik skal det oppleves å være hos oss. Våre ansatte blir drillet i alt fra A-Å, en har som kunde derfor kun en person å forholde deg til i det daglige. Noe som også gir våre ansatte en varierende og utfordrende hverdag.

Nettopp derfor har vi også tatt valget om å ha få systemer, ikke nødvendigvis tilby alt, men kunne det vi har til fingerspissen. I 2021 ble vi første Premiumpartner hos Poweroffice på Haugalandet og i Sunnhordland når de lanserte sitt partnerprogram. Når de i tillegg år etter år også topper bransjens fornøydhet hos brukerne både på økonomi og lønnssystem, så må vi si oss meget fornøyd med valget. I dag har vi alle våre kunder i skyløsning og vi har alle våre egne løsninger vel plassert i skyløsninger.

Jeg har aldri hatt en visjon om å lage ett stort konsern, jeg er mer opptatt av de små jordnære verdiene som jeg også tror at våre gode kunder setter stor pris på. Vi skaper best og størst verdier sammen med våre kunder. Gjennom god kvalitet, god kommunikasjon og ett godt samarbeid med våre kunder har vi litt etter litt vokst dit vi er i dag. Likevel sitter vi i dag med 3 avdelinger, men av den enkle grunn at jeg kom fra en jobb i Kopervik, er opprinnelig fra Stord og har bodd det meste av mitt voksne liv i Haugesund. En avdeling for hvert sted hvor en trives, enkelt og greit.

Næringslivet er gøy! Det kommer gode menneskemøter på løpende bånd og for meg er det altså viktig at vi har det godt og ikke minst også litt kjekt på veien. Ikke alt kan planlegges på forhånd en må gå dit veien fører og hoppe på når mulighetene byr seg. Våre to avdelingskontorer i Haugesund og på Stord er gode eksempler på dette. De kom begge til ved at relasjoner ga mulighetene. Vi har på begge steder valgt å legge kontoret til ett fellesskap med andre selskaper. Kontoret i Haugesund ligger i «byens beste kontorfellesskap» i Kaigata 1, der hvor menneskemøtene skjer og den beste kaffen fins, mens på Stord er vi plassert midt på stripa ved E39, i Hatlandsmyra 19, på Heiane.

Så da sitter jeg her da, kalenderen sier det har gått 10 år, men det kjennes ikke ut som 10 år.

Jeg har fått jobbe med det som driver meg mest, menneske bak tallene. Det har vært blod, svette og noen ganger tårer gjennom mange arbeidstimer, men mest av alt glede ved å skape noe selv, sammen med andre. Man må ha lov til å være litt stolt og ikke minst takknemlig, jeg er det i alle fall!

Jeg har ett godt team med meg, vi er i dag 8 stykker som alle på sin måte prøver å levere den beste kvaliteten med det største smilet. Det er også noen som har bidratt tidligere på veien, men som ikke er her lenger, men like fullt har de bidratt og hjulpet oss på veien til å bli det vi er i dag.

Jeg hadde ett mål om å lage ett kontor hvor kynismen ikke rådet, ett kontor hvor det jordnære vant og det mener jeg bestemt at vi har klart. Vi har klart å være en engasjert støttespiller for de av våre kunder som ønsker seg en.

Takk til alle dere som har bidratt, takk til alle dere kunder som har valgt å satse på oss og som fortsatt velger oss, uten dere hadde ikke dette vært mulig. Vi har ikke tenkt å gi oss her, vi har fortsatt plass til flere ansatte og vi har fortsatt plass til flere nye gode kunder i mange år til.